Jagad



äntligen har jag läst ut "Jagad", femte delen ur House of night.

Jag måste säga att det är mycket svårt att läsa en vampyrbok utan att jämföra med alla andra vampyrböcker jag har läst, med tanke på Stephenie Meyers serie så har jag också ganska höga krav. Dess barnslighet slår ofta igenom, och jag stör mig ofta på oseriösheten när det är en sådan seriös handling. Men detta skriver jag ändå efter att ha läst fem böcker.. Så, så dåliga är dom inte.

Om jag inte minns helt fel så började den ganska bra, dock med många återupprepningar. Lite jobbigt att dom ska behöva förklara om alla ord, platser och människor - man är trots allt i femte boken och behöver inte en till beskrivning av hur huvudpersonen ser ut.
I mitten blev det ganska långtråkig, citaten från personerna i boken blev ibland riktigt löjliga och jag kan defenitivt klassa den som en typisk ungdomsbok. Inte ungdom/vuxen bok, bara ungdom.



Så frågan är om jag ska fortsätta läsa nästa bok, eller om jag väntar ytterligare ett tag på att nästa bok i serien " Vampire Academy" ska komma till Sverige - för nej, jag tänker fan inte lägga ner pengar på en bok jag inte är galen i. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.

Fick tyvärr ingen bok i julklapp, så jag får helt enkelt leta efter bokbloggar och försöka hitta nån som är rekomenderad av folk jag vet har samma smak som mig. Har en känsla av att jag kommer sitta uppe länge inatt..


/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0