Grynet!


Idag sa min mamma en väldigt sann sak. Unga tjejer borde ha en Grynet. Jag hade Grynet, jag gillade Grynet. TÅL INGEN SKIT!
   Liksom, vem fan har dom nu? Jo nå jävla barbiedocka med uppblåsta huvuden. Och ännu värre, fjortis-personligheten tar över, inte bara 3:an, utan också 2:an och 1:an.

När jag går till tåget på morgonen, eller då jag ska hem så går jag förbi min gamla skola. Och synen skrämmer mig verkligen. Småtjejer som borde springa runt och leka häst, har tagit på sig vad man kan tro är deras barbiedockas kjol. Lånat mammas smink och har fått tag på nån foundation som gör dom helt orange i ansiktet.

Fjortis för oss, som är just nu betraktas som de äldre, är mer beteendet. Hur man tilltalar folk, hur man talar om folk och hur man helt enkelt beter sig med folk. Som fjortis brukar man inte klara av dessa tre saker så bra.

Och vet ni vilka dessa småtjejer ser när dom kolla upp på oss "äldre"? Jo, det är dessa handlingar och beteender. Dom är kanske för unga för att förstå vad ordet respekt innebär. Men stilen kan dom ta efter, och med den lämnar dom också sin barndom och kliver in i den så kallade vuxenvärlden.

Är detta rätt? Fan heller! Kan inte Grynet komma dit och säga åt dom att INTE TA NÅN SKIT! Jag menar inte att hon ska vara som nån jävla idol, men dom behöver nån ny att titta upp mot.

Så snälla ni, nu när ni för en gångs skull betraktas som en vuxen av en människa. Bete er som en då också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0