Veckans bok



Veckans bok blev " De tatuerade änglarna" av Melissa De La Cruz. Boken lånades i helgen då Jonathan låg och sov och jag passade på att ta en liten promenad i Gävle. Promenaden slutade på biblioteket, haha.

De tatuerade änglarna

Den här boken var faktiskt mycket bättre än vad jag hade väntat mig, framsidan fick mig att tvivla starkt. Den gröna färgen blev lite för mycket och tjejen på framsidan påminde om då tvprogram försöker vara moderna - men det blir bara löjligt. Som typ Top Model's början, pinsamt. 

Men så tänkte jag, man ska inte dömma boken efter dess omslag. Så jag lånade den. 
     Som jag sa så var den faktiskt ganska bra, den handlar inte om änglar om ni tror det. Det är en hemsida, typ som facebook, det är en sångare, det är kärlek och det är trubbel.  Det hela kretsar egentligen runt hemsidan, hur den tar över och hur ungdomarna litar helt blint på den. Man får från början en liten aning om att hemsidan är mer än bara en hemsida, och att alla mysterium verkar ha en koppling till hemsidan. 

 

Jag  skulle säga att boken har nästan allt. Mystiken, kärleken, vänskapen, intresset, början, mitten och slutet. "Sex, drog's and rock´n´roll". Men, bara för att jag gillar choklad, ketchup och leverpastej så betyder inte det att jag blandar dom. Lite så blev det med boken, det blev så mycket så man han inte riktigt komma in i varje grej, jag kan fortfarande inte sätta fingret på vad som egentligen var temat på boken.

Orsaken till varför den här boken inte kommer riktigt upp till toppen är att till skillnad från de andra "topp-böcker", så är det mycket som bara blir skit. Saker man struntar i, saker som är obetydliga. Om man jämför med t.ex. Melissa Marr's böcker så skriver hon något så har det en betydelse - det är inte bara skrivet för att fylla ut. Även om "tatuerade änglar" aldrig riktigt blev tråkig och man fick faktiskt aldrig den där känslan av att dom bara fyller ut med text, så blev heller handlingar och texten aldrig riktigt så betydlig som den kunde ha varit.  

Tror det finns en del två, annars var det ett väldigt underligt avslut. Kommer jag läsa del två? nej. - kräsen som jag är.

/ Mimmi

Kommentarer
Postat av: bihive <3

Jag fyller ju år på söndag :D så vi kan ju köra då :D eller har jag missuppfattat ? ;) :D

2011-01-19 @ 11:16:12
URL: http://karlnoremo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0