Första lönen



Om man bortser från sommarjobb, så har jag idag fått min första lön :DDDD

När jag tog "jobbet" som danslärare, så var jag väl medveten om att lönen skulle vara minimal då det var ABF som betalade den, inte kommunen. Så jag förväntade mig typ max 400 kr för den här terminen. Villker inte gör mig något då jag gör det för jag gillar det och för att jag vill ha lite mer att lägga på mitt CV.

Men så fick jag ett brev imorse, om att lönen hade kommit. Underbart tänkte jag - men självklart så förstår jag inget av vad det står mer i brevet. Men så skulle jag ta ut pengar idag - och tydligen så har det kommit 700 kr som lön... Jag fattade liksom inte att det var för dansen.. Seriöst, jag har jobbat i typ 8 timmar, jag har inte ens jobbat - jag har dansat! Så ni kan ju förstå hur glad jag blev när jag kom fram till att jag den här månaden har 700 kr + :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0