Pepp inför Egypten!

 
För någon dag sedan slog det mig att jag ska till Egypten snart, det är inte längre någon planering eller dröm, det är ett faktum och jag åker snart. Vi drar vecka 44 och blir borta en hel vecka. Jag är fortfarande lite rädd för att vaccinet inte ska ha typ fungerat, lite dumt kanske. Jag är mest rädd för ducoral (stavning?) för jag vill verkligen inte bli magsjuk på resan...
 
Ikväll har jag superpluggat inför provet som är imorgon i Egyptologi. Igår hade jag hur mycket panik som hellst inför provet för att det innehåller så mycket:
 
* Geografi
* Kronologi
*historia
- Alla riken
- Alla dynastier och i vilka riken de tillhör
- kungar som levde i vilket rike, i vilken dynasti och från vilken huvudstad de regerade från samt om de hade någta militära framgångar.
* Relativt kända tempel och byggnader.
 
Men nu känns det faktiskt mycket bättre, kan ha något att göra med att jag är så himla pepp inför resan, att jag har klätt ut mig mycket snyggt med inspiration från Egypten eller att jag äter popcorn. Who knows, men bra känns det iallafall.
 
Idag har jag även hämtat ut Egyptiska pund, så man kan gott och väl säga att jag är glad i hågen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0