Mer än ögat ser



okej hörrni pörrni. Ny kategori - Böcker
Har länge nu tänkt skriva "veckans bok/böcker" där jag tipsar och skriver om de böcker jag läser och har läst. Dock är jag så lat, men nu ska jag göra ett försök iallafall!

Veckans bok blir Mer än ögat ser med Melissa Marr.

Har hört mycket om den, inte just om handlingen men den kommer jämt upp lite här och där. Så jag bestämde mig för att läsa den. Tyvärr tog det allt för lång tid, speciellt då jag måste låta läxor komma före "fritids-läsning". Men nu är den utläst, och jag måste säga att den är helt okej.

Den har sina stick, men för det mesta måste jag säga att den inte var så fängslande. Jag satt gärna vid facebook samtidigt som jag läste.
     Efter att ha läst x antal böcker av Katarina Von Bredow (en känd ungdomsförfattare) så blev det som en lättnad att läsa ett litet annat språk. Menar inte att den klassas som en vuxenbok, men jag slipper "ungdomssnacket" som jag stör mig ganska så mycket på.

Mer än ögat ser är en klockren fantasybok. Allt från alver till oknytt och andra påhittade saker följer med, mycket orealistiskt men ändå skriver Melissa denna bok som en självklarhet att dessa finns, vi ser dom bara inte. Nothing weird about that.



Slutsats. Mycket bra skriven men helt enkelt inte fänglsande nog. 
Finns fler böcker i den här serien, frågan är om jag fortsätter på den.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0