Bree Tanner

Nu har jag läst den.

Jag önskar verkligen att jag hade läst den innan jag såg Eclipse, jag förstår bättre nu.

Det blev verkligen nu en av dom här stunderna när jag inte vet vad jag ska skriva.. not.
Man kan inte, inte skriva nåt efter det här.
Jag vet inte om det har nåt med att jag har varit utan nya böcker från twilight i snart 2 år, men det där var helt underbart. Man togs åter igen bort från verkligheten och fastnade i den fantasifulla värld som Stephenie har skapat.

OBS SPOILER

Bree var, när jag såg filmen, en person jag inte gillade så mycket. Jag var en aning sur, för jag tyckte att det skulle ha blivit en bok om nån annan, som är med mer. Nu förstår jag att det fanns bara en person som skulle ha gjort den här boken intressant, och det är Bree.

Och som den tjej jag är, så blev jag väldigt glad när jag förstod att det skulle bli lite romans med här också.. Tyvärr så slog det mig, när jag satt och åt en brownie, att hon dör. Alla dör.
Trots den vetenskapen så var det fortfarande en dragning i boken, som fick en att fortsätta bläddra blad efter blad.

Jag tror jag förstod att Diego var död när Bree satt och väntade på att dörren som aldrig öppnades, skulle öppnas. Men jag började skapa en egen liten fortsättning, där Bree Diego och Fred rymde, och klarade sig. Och då kunde allt få fortsätta. Så när Riely tog med Bree ut, och sa att han var vid liv, så ville jag desperat tro honom. 
Men som jag redan visste, så dör alla. Fan också. 

Förlåt för eventuella felstavade namn.

Kram Mimmie


Kommentarer
Postat av: kristin

JA VISST ÄR DEN BRAAAAA!!! :D

2010-07-12 @ 23:22:59
Postat av: Mimmie

Jaaa! Kristin jag dog typ 11 gånger!

2010-07-12 @ 23:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0