Ge mig mitt liv tillbaka



Jag har världens skuldkänslor för att jag åkte till Valboköpcentrum idag, när jag vet att jag borde ha pluggat. Min ursäkt var att jag kunde plugga i bilen dit. Men familjen spelade musik och det var för guppigt så det var omöjligt. Och på hemvägen var det för mörkt. Så nu sitter jag här med religions och filosofiseminarium framför mig, utan att vara förberedd. Jag vill bara få andas lite, få göra normala saker som att gå ut och shoppa lite utan att må så fruktansvärt dåligt av det. Jag avundas er som kan lämna skolan på skolan, och leva som ni vill.

Egentligen är det hela mitt fel, dålig planering och dåligt följande av planering. Jag vill ha hjälp, men jag vet inte hur så jag begraver mig i uppsatser, läxförhör, seminarium och avhandlingar. Och sedan gråter jag och skyller på allt annat, att ingen hjälper mig när jag inte ens har bett om hjälp. Jag vill bara ha mitt liv tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0