Favorit i repris



Eftersom att jag börja jobba imorgon (10 dagar i Rönnåsstugan) så måste jag ju ha en bok. Jag läser just nu "Ibland bara måste man" - ett perfekt misstag.



När jag en dag trallade ner till biblioteket hade jag en speciell bok i tanke. Jag hittade denna bok och trallade glad hem igen. Men när jag började läsa boken, så märker jag att det absolut inte är den boken jag menade. Jag hade alltså kollat fel på rubrikerna..

Men, jag fortsätter ändå att läsa boken (man måste ju ge alla en liten chans). Efter ett stycke in i boken har jag kommit fram till att boken inte är som de andra böcker jag har läst. Sättet författaren skriver på är helt annorlunda mot vad jag är van vid. Jag finner det först lite störande, men man faller lätt in i det.

Boken är baserat på kärlek, och vilken kärlek man har. Homosexuell, bisexuell eller hetro. Alla har fördomar mot alla, men i den här världen är det mer vanligt att vara homo eller transa, än att vara hetro. Helt underbart!
Jag älskar lättheten, hur dom dansar i biblioteket, hur dom målar sina känslor och hur dom skickar lappar till varandra mellan varje lektion för att stå ut innan dom får träffa varandra igen.

Men tyvärr så är den här boken snart utläst, så jag gick ner till biblioteket idag (medans söta Jonathan låg och sov) och lånade en favorit i repris. Del två ur serien Vampire academy "fruset blod".




Ja, det är en vampyrbok. Men inte en wannabe Twilight.  Mead lyckas skriva böckerna så bra, att man faktiskt inte ens tänker på att dom är vampyrer. Vad jag försöker säga är att fokuset inte ligger på vampyrer, utan på karaktärerna. Jag tänkte börja från början med bok 1 ,men den var inte inne och jag vill hoppa till kärleken på en gång (a).  Jag har redan läst alla böcker ur den här serien som finns ute. Jag tror sista kommer ut i höst.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Om du vill läsa serien på engelska så har jag några av böckerna hemmaaaaaa! Håller på med 3e nu, hur många böcker är det sammanlagt?

2011-06-26 @ 23:27:28
URL: http://kristinf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0