Här sitter vi i underkläder och spelar piano.



Hejsan!

Idag har det varit en riktigt skön dag, slutade sent som vanligt men ändå väldigt skön. Asfalten börjar synas, jag fick leka med lera på bilden, vi har tittat på film på engelskan - Stolthet och Fördom, jag är klar med min religion och jag kommer snart att få äta semla <3

Jag saknar dock min Jonathan, men får träffa honom imorgon :)





Religionsuppgiften var faktiskt riktigt rolig, älskar när folk får mig att tänka om!

Vi har haft kristendomen (jag var sjuk så har gjort uppgiften lite senare) och har bland annat analyserat Jesus önskan och hans ord.

Här har ni ett litet utdrag från min avhandling i uppgiften.
Observera att det endast är ett litet utdrag och knappast gör mina tankar rättvisa. 

     Min tolkning av Jesus önskan är att människan ska leva osjälviskt, inte bara vara förmögen att kunna förlåta, utan också kunna glömma. Människan ska hjälpa de som behöver hjälp, men också kunna förstå när man först måste hjälpa sig själv. Människan ska kunna tänka själv, men inte bli för självgod av höga tankar, inte heller ska den bli lurad av dålig frukt.

     Om vi ska leva efter dessa tolkningar, måste vi ge upp vår ilska, vår avundsjuka och hämnd. Det är inget jag själv skulle offra, min vardag behöver ilska och vad skulle kärlek vara utan avundsjuka? Vad skulle livet vara utan kärlek? 


Kommentarer
Postat av: MEULLERPHOTO

Oh piano, funderar på att börja spela igen :)

kramar

2011-03-09 @ 08:39:34
URL: http://meullerphoto.blogg.se/
Postat av: Maja

Mycket välskriven tolkning måste jag säga. Kanon:)

2011-03-09 @ 09:31:18
URL: http://maja1983.blogg.se/
Postat av: sarah

så otroligt nu när man kan se asfalten! känns som det är på väg att bli vår! hihi :D

2011-03-09 @ 20:26:50
URL: http://sweetsisters.webblogg.se/
Postat av: MEULLERPHOTO

sv: Ja, jag spelade piano i sex år innan jag blev sjuk. Men blev tvungen att sluta eftersom min finmotorik i händerna försvann. det konstiga är att jag en gång på sjukhuset spelade piano i Vinterträdgården, ett "rum" i sjukhuset. Jag Kunde inte gå så satt i rullstol, kunde inte äta utan låg med dropp, kunde inte prata eftersom jag var så medvetandesänkt. Men i väntan på en undersökning, när jag satt i rullstol, spelade jag både Für Elise och månskenssonaten på sjukhusets piano. Vilket är helt sjukt eftersom jag inte kunde spela alls efter det att jag kommit ut från sjukhuset och då blivit Bättre

2011-03-10 @ 21:44:38
URL: http://meullerphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0