Ack och ve


Tro det eller ej, men jag trode att min vecka skulle bli lugn. Men ack så jag hade missbedömt min situation. När jag hoppar in i vårt klassrum på morgonen (som stank av gamla bullar, kaffe och te) så kom allt fram. Detta är vad jag kommer att underhålla mig med denna vecka:

Skriva engelskt tal
Läsa engelskbok och svara på frågor
skriva min "lektion" och ge min lilla sammanfattning till min idrottslärare. 
Läsa i min svenskabok och svara på frågor
Blogguppgift
Läsa klart religions papper och svara på frågor
Plugga Naturkunskap
Plugga matte (prov imorgon, tjiiihoo)
Plugga religion inför seminarium
Plugg filosofi inför seminarium
Rätta till min rapport så jag kan skicka in den till svenskan.

Är ganska så säker på att det är något i historia också, men det blundar jag lite för nu.

Jag som ville spela Maplestory (vet du inte vad det är? Klicka här!)

Egentligen ska jag inte klaga, det har jag inte tid med. Men en sak måste jag få klaga på, min svenskabok.

Eftersom att den är känd och ska vara den första naturalistiska eller realistiska romanen, så tror man ju att den ska vara.. Rolig. Iallafall intressant! Men nej nej, istället så skriver författaren om hur ett hus ser ut i ca 5 sidor. Inte lätt att hålla sig vaken. Vad jag vet är att den handlar om en kvinna som gifter sig med en man, men som sedan finner sin man tråkig och börjar längta efter äventyr. Så hon kommer att vara otrogen, men jag har inte kommit till den delen än. Så nu skriver han på i alla små detaljer han kommer på, om hur hus och olika gårdar ser ut, och jag vill bara att delen då hon hittar någon annan ska komma. Give me some action!

Hoppas den blir bättre, för den är inte kort precis. Undrar ni vilken bok det är? Madame Bovary av Gustave Flaubert. Uttala det som ni vill, jag lovar att säga i slutet om den är värd att läsa eller ej. Kanske borde man göra det oavsett.. Det är ju trots allt den första realistiska romanen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0