Vad hände med min böcker då?



Nu sitter jag här, i soffan i vardasrummet. Här vaknade jag också för den delen. Jag är ledig (så ledig en humanist kan bli vill säga) men ändå läser jag inte. Min läslust är som bortblåst. Ändå ligger dom där i bakhuvudet, jag kan nästan höra Melissa Marr viska åt mig att låna uppföljaren av Mer än ögat ser. Jag vill att jag ska vilja läsa. Jag vill att jag ska vilja plugga naturkunskap.

Trots min ovilja att läsa så läser jag faktiskt en bok i skolan, In the skin of a lion heter den. Den är hittills helt okej, tänkte inte så mycket på den, det var liksom bara en bok. Men efter att ha fått några frågor av min lärare till boken så börjar jag förstå hur mycket mening boken gömmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0