Storstaden Gävle



Hahhahahahaa, satt just och läste en av mina vänners blogg där hon har skrivit om sin tripp till Stockholm, och hur hon dissar Gävle för att det är en "håla".

Nu ska ni få läsa, hur det är för en Ockelbobo att åka in till storstaden - Gävle.

Att sätta sig på tåget mot Gävle, se hur åkern och ridhuset försvinner och ersätts med skog och åter skog för att sedan rulla in till Gävle, staden med flera olika caféer, staden med klädaffärer. Det är en lättnad, det är rent av ett äventyr!

Många Gävlebor säger ofta att alla vet vad alla gör i Gävle, och att man inte kan göra något utan att ingen i Gävle vet om det nästa dag, och dylikt. Självklart menar dom inte att alla i Gävle vet om det, men i Ockelbo så vet faktiskt alla om det. Nu när alla använder Facebook som dagbok så är det ännu lättare att veta vad som händer i byfolkets liv, eftersom att alla i Ockelbo är vän med alla. Alla. (om man bortser från de människor som bor på hemmet).

Men jag ska inte klaga, det är faktikst lite hemtrevligt när kassapersonalen på Ica småpratar med mig och frågar hur det går med min dans - dom hade nämligen sett mig dansa på Ockelbomarknad när jag var 8 år gammal.

Så när man väl åker till Gävle, bort från byn där alla känner dig och till staden med möjligheter, så är det jävligt skönt. Gävle har nämligen både max och McDonalds.. X2! Det finns också HM, Gina, BikBok, Carlings - och dom har till och med flera olika caféer, och dom är alla inprincip bredvid varandra. Staden har också två gallerior.. två stycken.

Så när det känns trångt och eländigt för er som bor i Gävle, tänk då på mig som bor i Ockelbo där invånarna består av typ hälften av mina släktingar.


Kommentarer
Postat av: simone

Hahhaha, klockis mimmi, klockis!!

2011-09-28 @ 20:48:51
URL: http://suchadouchebag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0