hallon och mango smoothie



Här sitter jag nu efter träningen och smuttar på en underbar smoothie. Måste säga själv att jag har blivit ruskigt bra på det här! Så här har ni mitt smoothierecept!

För en person:

1 dl bär/frukter
1 banan
1 dl mjölk
1 dl youghurt

Detta slänger man ner i en mixblandare - klart!

Just as simple as that!

Mimmis tips!

vill du ha den lite tjockare kan du slänga in en halv banan till :)

Top 3 smoothie (vilka bär man slänger i)

1. hallon och mango smoothie
2. hallon och blåbär smoothie
3. apelsin smoothie (det blir lite apelsinkött i det, men är man inte så petig så är det väldigt gott!)

Jag brukar njuta av dessa smoothies under halvtimmen efter att jag har gymmat, bananer är bra för återhämtningen och blåbär bland annat är rika på antioxidanter. Sen om man vill ha energi under passet tipsar jag på nötter och russin - gott, litet (ger dig inte håll) och ger energi.



Superenkelt och supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0