och en gång förr eller senare, om några månader eller 10 år, skall de ändå bli ett och älska som ödet vill, ty de är födda för varandra



Min svenskabok har tagit drastiska omvändningar. Den börjar så ofantligt tråkig, med extremt långa beskrivningar av allt men nu har den på något sätt faktiskt blivit lite mer intressant.

Det är ju en gammal bok, det märks tydligt på språket som används och från ett historiskt perspektiv (så som att dom trycker ner judar och kvinnorna jobbar i hemmet), och som jag har skrivit förr så är det faktiskt en naturalistisk/realistisk bok - så vad mer än en massa detaljerade beskrivningar borde jag ha förväntat mig?

Orsaken till varför jag tycker att boken har blivit bättre är för att jag har kommit in i delen av boken som handlar om kärlek, förbjuden kärlek. Som den obotliga romantikern jag är så kan jag inget annat än att falla pladask. Jag hoppas att inte den naturalistiska delen ska krossa den romantiska, då blir jag sur på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0