Att skriva



Att skriva är en utav de få saker jag göra för att uttrycka mig. Det ultimata sättet att uttrycka sig på (enligt mig) är att dansa. Tyvärr kan man ju inte dansa sig fram på gatan, i alla fall inte i Gävle. Så när jag inte kan dansa så får jag skriva för att uttrycka mig. Jag har fått för mig att jag brukar skriva noveller och att jag älskar det, men egentligen så har jag ju bara skrivit typ tre noveller och en mängd pinsamma mininoveller från lågstadiet. Finns nog bara en novell jag är nöjd med, och den skrev jag i 1:an, den handlade om en drake som hette Robert. Tyvärr är ju den fantasin borta nu, så novellskrivandet har jag nog lagt på hyllan.


Men dikter kan jag skriva… brukar jag tänka tills jag läser mina gamla dikter och skrattar så tårarna rinner. Jag kan nog skriva dikter, men jag kan knappast använda mig utav dikter för att framföra mina synpunkter eller känslor.



Jag skriver texter. Bara texter, inga dikter, inga noveller eller annat storslaget. Jag skriver helt enkelt texter när jag ska förmedla något. Jag skriver texter lite här och där, på bloggen, på toalettväggen, på ett papper någon har glömt på tågstationen, i ett worddokument som aldrig blir sparat. Så förmedlar jag mina åsikter och tankar.  


Om jag skulle skriva om något så tar jag ofta inspiration från egna erfarenheter, så om jag skulle skriva om sorg, så skulle jag inte välja i form utav en novell eller en dikt, för jag tycker inte att orden räcker till. Om jag ska sätta en etikett på hur jag ska skriva sorg, så blir det för många regler så sorgen kommer inte fram. Det blir mest ett patetiskt försök att avbilda mina känslor. Ungefär som att ge Munk en lortig kladdkrita som är sönder och be honom måla Skriet på en asfaltsväg. Det blir inte bra. Så för att få ner min sorg i ord, måste jag få flyta fritt. Skriva vart jag vill och när jag vill utan att tänka på hur jag skriver, vad som får vara med eller inte få vara med. Bara skriva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0