Tågvärdar kan vara snäll också



Idag har jag varit i Borlänge på en dansledarutbildning, väldigt givande. Har en massa idéer och många nya kontakter. Är helt slut nu tyvärr, och jag måste skapa lite dans till mina småsötadansare imorgon.

När jag skulle åka tåg hem från Borlänge, så kom jag på att jag inte hade pengar löst, bara på kortet. Så jag skyndar mig till tågvärden och frågar om dom kan ta kort, självklart säger hon, men inte ditt kort. Ja, mitt kort suger, jävla maestro.

Men hon är då supersnäll och säger att det är lungt, vi skickar bara en faktura! Så hon börjar skriva lite på en fakturalapp, så frågar hon om jag har ID... Och det har jag ju inte.. Så frågar hon hur gammal jag är.. Och då är jag för ung.. Det hela slutar med att jag får åka gratis från Borlänge till Sandviken - det tyckte jag var rusktigt snällt!

Kan ju tilläggas att det var tågkompaniet Tåg i Bergslagen, inte SJ eller X - trafik..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0