Redovisning första dagen



Så idag började skolan igen, jag sitter just nu i klassrummet och har precis slutat svenskan, den sista lektionen för dagen.

Dagen har innehållit en inlämning och en redovisning av några böcker. Vi har läst gamla böcker från olika epoker, och idag redovisade varje grupp sin bok. Ska jag vara ärlig så verkade ingen särskilt rolig. Som den bokmal jag är, så känner jag mig lite hemsk att säga något sådant - jag menar inte att de andra grupperna presenterade dåligt eller något sånt, men böckerna verkade faktiskt inte vara intressanta. Dom är säkert väldigt djupa och värda att läsa, men något jag läser för att jag vill? Nej. 

Efter att ha läst olika klassiker och andra "gamla" böcker, så kan jag säga att jag inte gillar dom. Förutom de tre musketörerna, den var bra. Jag gillar hur dom ser ut, lite slitna och nötta. Det är nog för att det faktiskt var dyrt med böcker förr - det var vackra saker. Nu är det mer en lite pocketbok som man slänger ner i väskan lite slarvigt, inte alls lika fint och mysigt som de gamla böckerna. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0